Trädgårdsmässa


Trots att jag inte riktigt tyckte att trädgårdsmässan i Älvsjö höll måttet förra året kunde jag inte hålla mig därifrån i år heller. Jag måste säga att det var mycket bättre i år. Det var fler och bättre utställare och visningsträdgårdarna var bättre placerade. Tyvärr orkade jag inte gå runt lika länge som jag hade velat men jag hade trevligt ändå. Som vanligt kom jag hem med en del godbitar, bl a den här fina vattenkannan från Haws som jag hittade hos Classicum till mässpris.


Jag stannade också ganska länge vid Garden Flows monter som var jättefin. Där köpte jag den här fina spånkorgen och ett par rullar snöre till alla sommarens uppbindingar av diverse växter. Så klart köpte jag även sättpotatis och så blev det en ny trädgårdsbok. En sak är säkert, våren fanns helt klart på Nordiska trädgårdar. Det är bara att hoppas på att de släpper ut den när mässan är över så att vi kan få bort den sista snön och få lite grönt ute istället.

Kommentarer

Populära inlägg