För skojs skull


Idag har Oscar fixat till den lilla avsatsen nedanför källartrappan. Det var ett otroligt skabbigt ställe förut med en trasig och smutsig grön plastmatta på. Nu ligger där ett massivt golv av ekplank. Det låter kanske lite extravagant men vi hade med oss dessa plankor när vi flyttade in i huset. De blev över när toaletten i Oscars lägenhet renoverades för ca 3 år sedan och de passade helt perfekt på denna lilla yta, inte en bit blev över. Det är ett jättefint golv från Juncker som vi hittade superbilligt i fyndhörnan på Fredells.


Mitt nya projekt är detta utrymme i källaren som tidigare hyste vårat matbord när köket renoverades. Det ska bli mitt pysselrum är det tänkt. Det ska bli ett arbetsbord där jag kan ha min symaskin och nån typ av förvaring för tyg och verktygslådor med verktyg och material för smycketillverkning. Idag har jag plockat undan kartonger och annat som samlats där och målat taket ett varv.

Kommentarer

Populära inlägg