Gräsmatta och vattenrör


Vilken härlig vecka, hoppas det fortsätter över helgen! I måndags köpte jag gräsfrö till den utlagda jorden och nu har vi vattnat gräsfrö hela veckan, hoppas de gror snart så att det blir grönt igen. I dag har jag jobbat vidare med den resterande jordhögen, det är rätt mycket kvar. Jag har fyllt ut och jämnat till på ställen där det varit lite för stora gropar och sluttningar i gräsmattan på baksidan av huset.

Vad gäller badrumsbygget har nu de gamla avloppsrören blivit bortplockade vilket just nu känns mycket tydligt på odören i källaren. I morgon kommer en leverans av kopparrör och kopplingar av olika slag. Delar av dem ska användas till att bygga om rörsystemet till elementen men det mesta är till vattenrörsystemet. Efter stora svårigheter att hitta kopplingar som passar till de gamla vattenrör som finns i huset, kom vi häromdagen överens om att det enklaste är att bygga om det systemet också. Det kommer, förutom att vi får nya moderna rör, innebära att vi får färre rör i färre rum i källaren. Bra va!

Kommentarer

  1. Hej hej!
    Var ett tag sen jag var här o kollade alltid lika roligt och se hur fint ni får o vad du kan mycket om blommor och trädgårdar! Låter kämpigt med badrummet. Jag är fortfarande kanonförkyld går inte över, irriterande när det är så fint väder! Hade varit jättemysigt att komma över vi får försöka ta det snart!
    Kram kram!!!/Molly

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg