Vitt och inte så vitt...


Det uppsnoffsade vedskjulet har fått sig ett lager färg och är nu vitt och fint (allt utom översta panelbrädan som kom på plats efter att jag målat). Nu ska det bara på takplåt och ett par dörrar. I vintras hade vi inga dörrar så det hamnade en del snö på veden.


Det som inte är så vitt är den är irisen. Jag köpte fem vita irisar till min nya vita rabatt i höstas och nu har en av dem börjat blomma. Jag tycker inte riktigt att den är så vit som jag hade hoppats. Det är knoppar på en av de andra också men den ser ut som att den är vit. De andra tre får jag vänta till nästa år för att se vilka färger de har.


I badrummet har träskivorna blivit bortplockade. Bakom dem fanns, som vi hade hoppats, en väldigt rak och fin vägg. Det här kommer nog bli bra.

Kommentarer

Populära inlägg