Äntligen helg!


Äntligen, vad skönt med helg efter en rätt hektisk vecka på jobbet. Den här helgen ska jag städa, pynta och göra chokladtryfflar. Förra året hade jag inget riktigt kök och det kändes inte så inspirerande att göra eget julgodis och baka saffransbullar och annat gott. I år är det annorlunda, jag har ett stort, fint kök med massor av arbetsyta så nu ska det bli av. Jag har köpt mörk och vit choklad, grädde och smör så jag är förberedd, skulle vilja smaksätta med nåt gott, får se vad det blir. 


Arbetet med badrummet kommer den närmaste tiden gå rätt långsamt eftersom Oscar jobbar väldigt mycket nu innan jul och nästa lediga helg han har är julhelgen. Vi får se hur mycket jag kommer att kunna göra på egen hand i badrummet. Jag har annars en del andra projekt i huvudet som jag skulle kunna ägna mig åt, t ex står två fåtöljer och väntar på att få nya kläder.

Kommentarer

Populära inlägg