Gårdagens uppgift


Igår fortsatte jag med mitt lilla projekt nere i källaren, förrådet/klädförvaringen. Den gamla garderoben mötte sitt öde och jag kunde måla de sista två väggarna. De lagerhyllor jag planerat att använda letades fram och gavlar och hyllplan målades svarta. Jag gillar att måla men att måla hyllor är ingen höjdare, så många ytor att måla, det är hur lätt som helst att glömma att måla lite här och där. Alla delar har torkat nu men det saknas en del av de små metallpinnar som hyllplanen ska vila på så jag kan inte sätta ihop helt ännu. Snart är det bara att åka iväg och köpa en massa plastlådor och börja plocka in saker i hyllorna.


I helgen planterade jag också ett par stora amaryllislökar, vita blommor. Förhoppningsvis hinner de börja blomma till jul.

Kommentarer

Populära inlägg