Möbelverkstad


Idag har det varit ett fruktansvärt läskigt väder ute med regn och plusgrader, grått och vansinnigt halt. På dan gick jag därför ner i källaren och började slipa på benställningen till den där fåtöljen jag klätt om. Benställningen grävde vi fram förra veckan när vi rensade ut i det blivande musikrummet i källaren. Med en liten slipmaskin har jag nu börjat slipa bort 50 år gammal lack och smuts och jag tror att hela stolen kommer att bli riktigt fin till slut. Två av benen kommer att behöva extra omsorg eftersom en hund nån gång för länge sen tyckte att det var en bra idé att tugga på dem. 

På eftermiddagen var jag iväg till en fd kollega på Tupperware-party. Jag har nu investerat i en del nya förvaringsburkar i olika storlekar, former och färger, de vi har börjar de väldigt bedagade ut. Nej, nu ska jag ut i köket och se till brödbaket jag håller på med.

Kommentarer

Populära inlägg