Mer tulpaner


Jag har vunnit i utlottningen av tulpaner hos Eva med bloggen 'fingrarna i (j)orden'. Jag får tacka så hemskt mycket. Det är en himla tur att vintern inte är lika tidig som förra året så att det fortfarande går att plantera tulpanlökar. Här hemma i trädgården har bokhäcken snart blivit helt gyllenbrun, den är just nu otroligt vacker med alla sina olika fäger.


I ena entrérabatten har en av nävorna jag planterade tidigare i höstas börjat blomma. Jättesöta rosa-vita blommor, ska bli kul att se hur nästa år när alla plantorna blommar.


Idag har jag också fått upp foderladan från Wildlife garden som jag köpte för ett par år sedan. I år fick jag måla om den eftersom den var väldigt solblekt. Det fick bli svart slamfärg eftersom den är luktfri och borde vara ofarlig för de små fåglarna, jag målade även stolpen, ganska trevligt tycker jag att det blev. Jag har också hängt upp två stora nätfria talgbollar som jag hoppas fåglarna ska gilla.

Kommentarer

  1. Grattis till lökarna!Tulpanlökar har jag hört att man kan spetta ner också när tjälen börjat komma så du ska säkert hinna få dem under jord så de blommar vackert i vår.Fin foderlada du har.En sådan ska jag nog hålla utkik efter. Eller tipsa herr O om att man kan göra av spillvirke?:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg