Uppmuntran i mörkret


Nu är den tiden här när det är mörkt när jag går till jobbet på morgonen och mörkt när jag kommer hem på kvällen. Världen utanför huset, alltså trädgården, ser jag bara på helgerna. Lite smått deprimerande men jag vet ju att det vänder så småningom, ljuset och värmen kommer tillbaka. Idag tröstar jag mig med lite gröna bilder från den gångna sommaren. I år var första sommaren de pioner jag planterat blommade riktigt ordentligt. De som fanns här när vi flyttade hit brukar blomma bra. Jag hoppas på ännu mer blommor nästa år. 

 

Iris har jag massor av, både strandiris och trädgårdsiris. Just den här fick besök av ett par fjärilar som tog en välförtjänt paus innan de fladdrade vidare.


Jag älskar när rosorna blommar. Förra vintern frös flera av dem ner rätt rejält trots snön men de har vuxit riktigt duktigt i sommar, jag hoppas att de klarar sig bättre den här vintern.


Lavendeln runt rosenrabatten  har snart vuxit ihop så att de bildar en liten häck runt rosorna.


Frasse saknar också våra rundor i trädgården på kvällarna. Tiden går fort så vi är nog där snart igen.

Kommentarer

Populära inlägg