Smått och gott från helgen


Idag har jag städat undan utemöblerna, lite senare än vanligt eftersom det varit så varmt. De är inoljade och inslagna som i ett paket i presenning. Vi har inte plats att ställa undan dem inne så det får bli så här, det funkar alldeles utmärkt eftersom det är under tak. Jag har också petat ner tulpanlökarna jag fick av Eva med bloggen 'Med fingrarna i (j)orden'. Jag fick den röd-vita sorten 'Sorbet'.


I fredags åkte vi till Ikea för att köpa en bänk med förvaringslåda som vi titta på. Väl där insåg vi att den inte alls var det vi ville ha, lite snopet men så kan det vara. Vi fick med oss lite annat hem därifrån ändå. Det blev en gardinstång och taklampor till hallen, handdukshängare till badrummet och en ny matta till vardagsrummet. På lördagen köpte vi istället den här fina sittbänken med korgar och dyna i den otroligt trevliga butiken Tyr i Tyresö centrum. Perfekt med korgar att gömma mössor och vantar i nu i vintertider.


Mattan vi köpte blev riktigt bra. Vi köpte en rund matta för att bryta av mot allt det fyrkantiga i rummet och soffgruppen ser mycket trevligare ut nu. Jag har nya fina orange kuddfodral från H&M också.

Kommentarer

Populära inlägg