Nu tändas...


Nu är alla julstjärnor uppsatta och lyser så där mysigt som man vill att de ska göra. Med stormen som viner utanför huset behövs alla extra ljuskällor man kan få. Här en bild från hallen där jag nu satt upp gardinstången och en nyinköpt gardin. Gardinen hade från början såna där långa band som ska knytas i rosetter. Jag är ingen rosett-person så med hjälp av lite nål och tråd och ett par spännen från ett par gamla linnebyxor blev det så här istället, mycket bättre.


Idag har jag också påbörjat julbaket med saffranssnurror men mandelmassa och russin, supergoda kan jag meddela. Jag är ingen som bakar så där vansinnigt mycket inför jul men nåt mer blir det nog, och lite godis brukar jag ju göra.


Frasse har inte hjälpt till så där väldigt mycket. Mest moraliskt stöd och glada tillrop, tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg