Hur går det egentligen?


Ungefär så här långt har det gröna kommit ute i rabatterna. Det här är en ordentlig närbild på lungörten jag har på framsidan. Men hur går det egentligen med mina frösådder? Ja, jag vet inte riktigt. Stenkyndeln eller kantnepetan har tittat upp i ca 10 av de 49 hålen i pluggboxen. Jag vet inte riktigt vilken sort det är som kommit för jag glömde bort att märka upp vilken som var vilken, men det gör inte så mycket. Det har också kommit några spröt av blomstertobak, jättevallmo och rosenskära. Däremot inga spår av anisisop, rysk marton, riddarsporre eller chili. Jag har inte gett upp hoppet än men jag börjar bli lite otålig, det skulle vara så kul om i allafall några frön av alla sorter jag sått ville gro.

Kommentarer

  1. Ja du, jag har inte heller lyckats få upp alla fröer jag sått. Snarare hälften. :o( Nåja, det går ju att köpa dom i butik senare, hehe!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inte lyckats så bra förut men jag hade hoppats att det skulle kunna gå lite bättre med tjusiga tillbehör. :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna att resterande av fröna också dyker upp! Trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg