Trädgårdslördag


Igår var vi iväg på mässan Rum och trädgård i Kista. Vädret var inte särskilt inspirerande, kallt och blåsigt, men inne på mässan fick man lite vårkänsla. Som vanligt en hel del försäljare av onödiga saker som sopkvastar och rökt korv men också en hel del fröer, lökar, knölar, gräsklippare och utemöbler. Också en hel del fina utställningar på det angivna temat Fest. Det kunde ha varit mycket mer växter och blommor och lite mindre prylar tycker jag men ändå ett trevligt avbrott i vardagen. Det var en bloggträff vid Allt om trädgårds monter, jättetrevligt att få ansikten på de som skriver bloggarna man läser.


Idag har det till skillnad från igår varit skönt ute, plusgrader och efter lunch tittade solen fram också. Jag har för första gången i år varit ute i trädgården nästan hela dagen. Jag har klippt ner perennerna i rabatterna på framsidan, klippet ligger dock kvar som skydd mot kommande frost. Jag har också trimmat ligusterhäcken och måbärshäcken. En del av klippet från måbärshäcken blev till små sticklingar. Här på bilden gör de sällskap med ett gäng pelargonsticklingar och några avklipp från ullungrönnen som jag testar och ser om de kan ta sig. Jag har ingen aning om det fungerar att ta sticklingar av ullungrönn men man kan ju testa.

Kommentarer

Populära inlägg