Regnet öser ner


 Vilken skillnad i väder från igår, idag öste regnet ner när jag kom hem medan jag igår kunde vara ute i trädgården 1,5 timmar efter jobbet och fortsätta klippa vissna perenner. De (vädermänniskorna) påstår att det ska bli kallare till helgen och kallt hela nästa vecka. Det är typiskt, precis när man kommit igång ordentligt ute i trädgården kommer ett bakslag, men så är det ju snart april så vad kan man vänta sig. Förutom utomhusarbetet tog jag mig igår en titt på mina dahliaknölar som stått mörkt och svalt i källaren hela vintern. På alla av dem hade det kommit nya skott så jag planterade dem i krukor och ställde dem vid mina frösådder. Där kan jag hålla koll på dem när jag går för att heja på mina frön och småplantor. 

När de pratar om kallare väder och kanske mer snö känns det bra att tänka på att det snart är dags för trädgårdsmässan i Älvsjö, Nordiska trädgårdar. Idag fick jag den biljett jag vann i utlottningen hos Eva med bloggen Med fingrarna i (j)orden. Tack så jättemycket Eva!

Kommentarer

Populära inlägg