Lägesrapport


Idag börjar vi med en bild på dagens solkatt. Frasse intar sin favoritställning i solen på altanen. Vädret har varit helt fantastiskt idag och jag har varit runt lite i trädgården för att se om jag kan hitta tecken på liv i rabatterna.


Bland rosorna vid altanen har krokusarna börjat visa sig. Så även de runt 100 krokuslökar jag satte på baksidan runt vårkörsbäret. På nästan alla rosor kan man se små rosaröda knoppar  redan så jag tror att de har klarat vintern rätt bra i år, inte mycket som frusit ner.


Nere i den asiatiska rabatten den gulbladiga oreganon redan börjat spira. Ljust gulgröna små blad har kommit upp i mängder så jag får nog klippa ner de gamla stjälkarna snart.


Idag har jag också varit iväg till en handelsträdgård och köpt mer såjord så nu är båda pluggboxarna och båda mina roottrainers fyllda med potentiella plantor av både perenner och sommarblommor. Det känns rätt bra nu, hoppas det blir bra och det mesta gror. Vi får väl se om några veckor om det känns lika bra då.

Kommentarer

Populära inlägg