Ett tungt täcke


Japp, så kom den då igen, snön. Jag är ingen stor fan av snö och speciellt inte den här typen av snö, tung och blöt. Det har kommit ca 20 cm snö här. Det var ett tungt jobb att skotta gången till huset och snön fastnade som klister på skyffeln hela tiden. Den stackars lilla ligusterhäcken hade börjat lägga sig ner under tyngden så där var jag snabbt framme och skakade av snön. Jag skulle behöva gå en vända på baksidan också och befria buskar och små träd från snötäcket men det får nog bli imorgon, nu sitter jag ju så där varm och go framför braskaminen. Hoppas de klarar sig till dess. Som ni ser på spåren i snön har fåglarna fått påfyllt i foderladan men det ska bli ordentligt kallt till helgen så jag får nog hänga ut lite fler talgbollar också.

Kommentarer

Populära inlägg