På önskelistan


Madam Plantier

På min önskelista står alltid fler rosor. Jag älskar stora fluffiga, smått vulgära rosor, de där som är nästan lite för mycket. Helst i vitt eller ljust rosa.

Felicité Parmentier

 Jag skulle absolut få plats med fler rosor i min trädgård, ytan finns, men som det är just nu finns uppenbart bra plats att sätta dem på. Det betyder dock inte att inte en sådan plats kan komma att finnas i framtiden.

Spirit of Freedom

Idag har jag flera underbara gammeldags rosor, de som bara blommar en gång under sommaren. De doftar fantastiskt och blommar överdådigt under de veckor de blommar men när det hela är över saknar jag dem på en gång och det känns rätt tomt i rabatten.

Duchesse de Montebello

Jag skulle inte på något sätt vilja vara utan dem men jag skulle vilja kompletera rossamlingen med fler återblommande rosor. Jag, liksom många med mig, tycker väldigt mycket om Austin-rosor, bland dem kan man ju hitta massor av stora fluffiga blommor som dessutom doftar och blommar om.

Constance Spry

Jag har redan fem olika sorter men skulle gärna ha fler. Nu har jag ju hela vintern på mig att planera för nya rabatter och platser att plantera på. Det är klart att det ska gå att hitta ställen att sätta fler rosor på.

Kommentarer

Populära inlägg