Till nästa vår


Nu när mörkret lagt sig över landet, temperaturen sjunker och det mesta gröna ute försvunnit börjar längtan efter nästa års grönska och växtlighet. 


 I maj när allting expolderar ute och man kan få allt på en gång, tulpaner, allium, iris och azaleor är energin i trädgården som högst. Nya blommor slår ut varje dag och det är svårt att hänga med, man vill vara ute i trädgården hela tiden för att inte missa något.


 Irisarnas fjärilslika blommor är fantastiska och varje år när de slår ut önskar jag att jag hade fler, det är häftigt med masseffekten. Jag önskar också att jag hade fler sorter som blommar vid olika tider för att få en längre iris-säsong. Jag skulle gärna ha fler men just nu vet jag inte riktigt var de skulle få plats, får fundera på det.


Till viss del är mörkret bra så att jag slipper se de nakna träden och allt det grå och bruna. På något sätt fyller nog det grå och bruna någon funktion för på sätt och vis är det trevligt att få längta lite, man blir så mycket gladare sen när allt det lummiga kommer tillbaka.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg