Dåligt pionår



Till skillnad från rosorna som kommer blomma helt fantastiskt i år är det dåligt med blomning på mina pioner. Jag vet inte riktigt hur många pionplantor jag har men det är blommor på mindre än hälften av dem. Den röda bondpionen som brukar ha massor av blommor har i år bara en blomma och de rosa pionerna har inte fått en endaste blomma.


Som tur är blommar mina tre plantor av 'Festiva Maxima' lika rikligt som förra året. Stora, stora blommor som behöver lite stöttning för att inte ligga platta mot marken. För mig gör det inget att jag får stötta upp dem för jag gillar verkligen de här fluffiga vita gräddbakelserna med röda stänk i.


På baksidan blommar också en nykomling som jag planterade för två år sedan. Jag kommer inte ihåg vad den heter men den är väldigt fin i allafall.

Kommentarer

Populära inlägg