Nybyggt


Idag började med regn och åska men igår sken solen och det var behagligt varmt ute. Vi passade på att bygga en enradig pergola nere mellan rosrundeln och den vita rabatten. Här ska humle få klättra på den högra stolpen och en klätterros på den vänstra.  Helt otroligt att vi lyckades gå från idé till färdigbyggt på en och samma dag.


Ett säkert tecken på att sommaren är här är att irisarna börjat blomma. Här en stor tuva som står under en fläder.


Även azaleorna har slagit ut. Den rosa 'Soir de Paris' lyser upp i den asiatiska rabatten.


I samma rabatt fast längre till höger blommar den här fina mörka trädgårdsirisen. Jag har ingen aning om vad den heter för jag köpte den i tron att det var den vita 'Cliffs of Dover'.


Kirgislökens bollar blommar fortfarande och den här har fått besök av ett hungrigt honungsbi.

Kommentarer

  1. Den var väl alldeles väldigt trevlig fast den inte var vit, den där irisen? Annars kanske vi kan byta för jag har en låg vit med smala lila skäggstreck att dela med mig av :)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra erbjudande. Jag vill nog gärna ha kvar min mörka men det är nog dags att dela den i slutet av sommaren och då kan det ju bli plantor till oss båda. Om jag kommer ihåg kan jag höra av mig då.

    SvaraRadera
  3. Hej, Vilken fin pergola ni byggt för klätterväxter. Kan man få en enkel beskrivning på den? Skulle bli riktigt bra till mitt blåregn på altanen som nu är i stort behov av ett större stöd.
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg