Flitiga som bin


Den här helgen har vi varit riktigt flitiga och jobbat på här hemma. Vi har äntligen målat om huset sockel och huset ser nu mycket bättre och helare ut. Den här grafitgrå färgen fungerar riktigt bra med de andra vita och svarta delarna av huset.


Vi har också lagt in resten av golvet i växthuset och nu kan jag börja fixa där inne ordentligt. Jag har ett par stolar där inne och ska ställa in ett bord också. Förhoppningsvis får vi också upp den fina mässingskranen jag köpte förra året snart.


Sist, men absolut inte minst, har klätterrosen på kortsidan av växthuset fått den här fina spaljen att klättra på. Oscar har gjort den av ekribbor, tjock metaltråd och bitar av kromat kopparrör. Nu hoppas jag att rosen växer till sig snabbt så att jag får fästa upp den på den fina klätterställningen.

Kommentarer

Populära inlägg