Ett besök på Zetas


Igår önskade jag mig ett besök på Zetas trädgård i födelsedagspresent. Jag hade konstigt nog inte varit där förut så det var verkligen dags. Det var otroligt trevligt att gå runt bland alla växter och fina planteringar. Efter en fika i skuggan under ett träd var fick jag plocka på mig lite växter som sedan blev Oscars present till mig. Det här fina fågelbadet hoppade också ner i vagnen.


Jag har hela tiden tänkt att jag ska ha ett fikonträd i växthuset och nu står det här ståtliga exemplaret i en stor kruka där inne i värmen. Det är redan ganska stort så jag kommer troligtvis få beskära det på höjden redan om ett par år.


Vi köpte även en gulbladig fläder som fick göra den vanliga grönbladiga flädern sällskap på framsidan. Den grönbladiga köpte jag på rea för ett par år sedan och den är fortfarande rätt liten men jag hoppas den sätter fart nästa år.

Kommentarer

Populära inlägg