Trädgården från ovan



Förra året tog jag en del bilder uppe från byggställningen på baksidan innan vi tog ner den. Det var lite kul att ta bilder på trädgården från ovan. Nu kan jag ju även använda bilderna till före-efterbilder när jag gräver nya rabatter, bygger växthus m.m. Man kan också se rätt bra hur buskar och träd växer och blir större.


Så här såg det alltså ut förra sommaren ungefär så här års. Ni ser den runda rosrabatten till vänster, humlestören ungefär mitt i bilden och grunden till växthuset till höger.


Så här ser det ut på baksidan idag. Bilderna är tagna från ett fönster på övervåningen. Nere till vänster syns den nya näverhäggen som fortfarande inte fått några nya blad. Mitt i bilden har vi den nya fjärilsrabatten som vuxit till sig riktigt bra och ser ordentligt frodig ut så här ovanifrån.


Om man vänder blicken lite till höger ser man lite av växthuset längst till höger och till vänster om det kan man skymta, om man tittar noga, den nya skuggrabatten bakom humlestören. Till vänster om detta syns rosenrabatten som står i full blom just nu. Man kan också se, på båda bilderna att det är väldigt mycket gräsmatta kvar, tål att tänka på vad som kan göras med all denna yta.

Kommentarer

Populära inlägg