"Städdag"


Äntligen en helg med sommarväder, sol och värme och shortsen på. Jag fortsätter att beundra pionerna och såg idag den här superstora blomman på 'Festiva Maxima'. Luktpionerna gör verkligen skäl för namnet i år och det doftar underbart på framsidan just nu. Jag har ägnat den här helgen åt att städa i trädgården. Jag har rensat massor av ogräs, kört bort två skottkärror fulla med ogräs. Jag har också rensat undan alla de små högar med ogräs som brukar bli resultatet av de dagliga rundorna i trädgården efter jobbet. Gräsmattan är nyklippt och jag har också klippt häckarna, bokhäcken och ligusterhäcken. I år är första året den låga ligusterhäcken växt till sig så pass mycket att den faktiskt ser så där tät och fin ut som man vill när man klippt den.


Nere i skuggrabatten växer det som tusan och de alla de nya och flyttade plantorna har tagit sig jättefint. Här där det fortfarande finns en hel del bar jord frodas även ogräset och jag får rensa nästa varje dag. Det sägs ju vara svårt att flytta magnolior och få dem att trivas men de två stackare jag flyttat hit trivs hur bra som helst och har vuxit på sig riktigt bra. Idag har några rotskott av vit höstanemon fått flytta hit också.

Kommentarer

Populära inlägg