En dag i regnjacka


Det har regnat idag också men jag har inte haft ro nog att vara inne så grannarna har återigen fått se mig i min stora orange regnjacka. Äpplena faller i samma takt som löven just nu och man får plocka från gräsmattan nästan varje dag. Idag blev det dessutom två lass med skottkärran till rådjuren i skogen. När äpplena var borta petade jag ner ett gäng knölar som i vår ska bli vita kungsängsliljor under äppelträden.


Även på baksidan grävde jag lite. Vit vårstjärna hamnade i jorden, jag hoppas att de ska sprida sig och bli riktigt många till slut. Här på baksidan lyser min 'Accolade' i sina gulröda höstfärger tillsammans med bigaråträdets mer gula löv.


I år tror jag den japanska lönnen 'Osakazuki' är rödare än någonsin. Kameran blir alldeles förvirrad när jag försöker fotografera den och jag har svårt att få bilden riktigt skarp hur jag än gör.


Stenrosen lyser också i rött med sina nypon, om än inte lika skarpt som lönnen.


Det är inte mycket som blommar nu men stenkyndeln kämpar på tappert och det är små söta lila blommor på nästan alla plantorna.

Kommentarer

Populära inlägg