Massor av sol


Vilken skön avslutning på helgen, mer sol. För att ta vara på solen tog jag en promenad ner till Norrby trädgård istället för att ta bussen. Med mig hem fick jag ljung till krukorna på altanen, sättvitlök och senaste numret av tidningen Trädgårdsliv. 


Ljungen har fått ersätta dahliorna som började se väldigt trötta ut och nu har fått flytta ner i källaren. Vitlöken petade jag som vanligt ner i en av odlingslådorna. Hoppas nästa år skörd blir lika fin som årets. Den här helgen har jag verkligen försökt ta tillvara varje solstråle och har både ätit lunch och fikat på altanen. De blommor som fortfarande lyser upp rabatterna har också sett ut att uppskatta solen efter allt regn som kommit de senaste veckorna.


Naturligtvis har jag fortsatt ta hand om alla äpplen och kokat ännu mer äppelmos. Det går rätt snabbt nu med äppelsvarven som skalar, kärnar ur och skivar på en gång. Nu har jag dessutom skaffat en stor kastrull på 12 liter så att man kan koka jättemycket mos på en gång.

Kommentarer

Populära inlägg