Första dagen i maj



Härligt med en ledig dag mitt i veckan. Vädret har varit fantastiskt med sol och en helt klarblå himmel och självklart har jag varit ute och fixat i trädgården. Jag har bl a grävt upp alla rosorna som stod framför altanen nu innan de vaknat ordentligt, det var nog i sista stund dock. Tanken är att vi ska bygga om altanen i år och då kommer rosorna vara i vägen. Altanen byggdes innan vi flyttade hit och den är så dåligt byggd att den redan börjat ruttna underifrån trots att den nog bara är ca 6-7 år gammal.

 

Jag har också planterat de sista rotknölarna jag beställt under våren. Det var 3 st vita stäppliljor, 3 st vita agapanthus och 3 st chokladblommor. Chokladblommorna såg väldigt torra ut så vi får väl se hur det går med dem. Nu står de på tillväxt i växthuset som fått upp värmen riktigt bra nu. Jag kan nog ställa ut mina frösådder där också snart.


Idag har jag också fått en ny kompis i trädgården. Den här grodan från Mr Fredrik ska få bo nere i mitt lilla woodland. Oscar har döpt honom till Göran. Just nu ser det inte så snyggt ut med pumpen och slangen men det får vi lösa på något sätt. Grodan är i allafall väldigt fin.

Kommentarer

Populära inlägg