Nya kuddar i soffan


Efter en liten paus sydde jag i går klart de nya överdragen till soffkuddarna som jag började med förra veckan. Här är de som jag sydde av Hanna Wernings tyg 'Djurträdgården'.


Till den stora kudden sydde jag ett fodral av det som blev kvar av det grå sammetstyget som jag hade till köksstolarna. Tyget behövde jag skarva för att det skulle bli tillräckligt stort. För att göra det lite roligare la jag in en rand av ett tyg i två gröna nyanser.


När jag syr här hemma gör jag det på min fina gröna Husqvarna som jag ärvt av min mormor. Den fungerar hur bra som helst, alltid, om man ger den lite kärlek och omsorg ibland (gör rent och smörjer).

Kommentarer

  1. Jag har ju fått en likadan symaskin och nu har den blivit väldigt seg. Den orkar inte riktigt verkar det som. Är det nåt du känner igen? Vad kan man göra åt det tro?

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort rent min och oljat den då och då. Det går ju att öppna upp den på ganska många ställen. Testa att blåsa lite försiktigt med en hårtork inne i den för att för att värma och mjuka upp ev gamla oljor som kan finnas kvar i de rörliga delarna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg