Sten, sten och åter sten


Vilken härlig dag, sol och varmt och skönt i luften. Jag har tillbringat nästan hela dagen med att gräva färdigt den nya rabatten på baksidan av huset. Förra året blev bara halva iordninggjord så nu var det dags att göra färdigt. Jag har grävt bort ca 3 kvm gräs samt försökt rensa jorden på så mycket sten som möjligt och mycket sten är det, både stora och små.



Längst bak vid staketet syns en del av de mindre stenar jag grävt upp och till höger syns den största. Den var så stor och tung att lilla jag inte på något sätt klarar att flytta på den själv. Oscar är inte hemma så den får nog snällt ligga och vänta några dagar innan den blir flyttad på. Det är som sagt ingen jättestor yta jag jobbat med idag men jorden är full med sten så det tar tid och är rätt tungt. Nu är jag helt slut, har ont precis överallt, och jag gissar att jag kommer att ha träningsvärk precis överallt i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg