Trädgårdssöndag


Äntligen en ledig dag med solsken och varmt i luften. Snön är borta och jag har börjat rensa i trädgården. När man börjar få undan en del av löven som täckt rabatterna ser man att det har börjat spira där under. Här är en av pionerna på framsidan av huset.


Jättedaggkåpan har börjat fälla ut sina solfjäderslika blad och kommer i sommar att täcka stora delar av en av rabatterna på framsidan. Jag upptäckte också att jag kommer att få väldigt mycket fingerborgsblommor i rabatten vid garaget om jag inte rensar. Det skulle kunna bli rätt bra men jag är inte riktigt säker att jag vill ha dem där, jag behöver nog lite tid att tänka på den saken, de får stå kvar så länge. Idag har jag också klippt ner ligusterhäcken jag planterade i höstas och så har jag planterat sticklingarna jag köpte på trädgårdsmässan.


Arbetet i trädgården avslutades med en kopp kaffe och min nya trädgårdsbok i solen på altanen. Ibland är livet väldigt skönt.

Kommentarer

Populära inlägg