Trädgårdsmässan


Idag blev det ett besök på trädgårdsmässan i Älvsjö, nu är våren här på riktigt. Oj vad mycket folk det var. Jag brukar oftast försöka gå på eftermiddagar strax innan mässan stänger för då är det inte så mycket folk men i år blev det ett besök mitt på dan. Det var hur som helst väldigt kul, jag älskar att se idé-trädgårdarna och i år var det flera stycken riktigt bra, t.ex. den av Ulf Nordfjell som var bland det första man möttes av när man kom in genom kassorna. Nästan exakt 2 timmar orkade jag och Oscar gå runt på mässan, sen åkte vi hem fulla med idéer och inspiration, i alla fall jag.

Som vanligt hade jag en del småsaker med mig hem, några pelargonsticklingar, en ny sekatör, en ny bok av Peter Englander och så hämtade jag de växter som jag beställt från Pionexperten. Förra året köpte jag 8 liljeknölar på mässan, det skulle bli vita liljor, alla var mörkt lila-rosa när de slog ut. Inte alls vad jag hade tänkt mig och jag var ganska besviken så i år blev det inga knölar eller lökar. Om jag ska köpa nya vill jag komma i håg varifrån jag köpte dem så att jag kan reklamera om det blir fel.

Kommentarer

Populära inlägg