Vårstädning i trädgården


Idag har jag varit ute och fortsatt min städning av trädgården. Jag började lite smått förra söndagen med de tre rabatterna på framsidan och i torsdags städade jag rabatterna på baksidan. Idag stod krattning på schemat. Jag var ute från halv elva till tre med bara en kort lunchpaus och nu är de flesta asplöv, kastanjelöv, tallbarr och kottar borta från tomten, det som är kvar får vara det, jag har ingen lust att kratta nåt mer nu. Jag har också varit framme med sekatören bland Forsythian vi har i ett av trädgårdens hörn, den hade fått ganska många grenar knäckta av snön. Det har varit en rätt skön dag här i Stockholm, lite blåsig bara och många av löven blev krattade både två och tre gånger.


Min ständige följeslagare. Jag har naturligtvis haft sällskap hela dagen av min lurvige vän som noggrant inspekterat mitt arbete.

Kommentarer

Populära inlägg