En andra chans


Min dator har den sista tiden varit otroligt seg och det har känts som om slutet varit nära för den. Nu har jag försökt blåsa nytt liv i den genom att tömma och installera om allt på den. Det känns som att det går bättre så jag håller tummarna för att min stackars dator ska hålla ett tag till. För min egen del känns det som att en ominstallation skulle sitta fint också nu när en sommarförkylning tagit över kroppen och orken vägrar infinna sig. 

Nere i mitt "woodland" porlar min nya solcellsdrivna fontänpump från Solsmart i sitt provisoriska kärl. Vi har hittat en stor gammal kastrull att gjuta ett nytt större i, inte så stort som jag tänkte från början men jag tror det blir perfekt i storlek. Nu måste jag bara hitta något som ger den inre skålformen till fontänen sen är det dags att gjuta.

Kommentarer

Populära inlägg