Sensommarljus


Nu när september närmar sig är ljuset på kvällarna ett annat. Solen står lägre och ljuset är mjukare. Den här bilden är tagen från grannens tomt, jag står ungefär utanför deras sovrum. De uppskattar varje liten blomma jag planterar här på baksidan eftersom de hela tiden får en trevligare utsikt både från sovrummet och vardagsrummet.


Om jag går ner på den egna tomten igen och vänder mig lite till höger har jag där en plantering med den nya magnolian, strandiris, miskantusgräs och rosa höstanemoner. I år har höstanemonerna vuxit till sig och det är massor av blomknoppar på dem.


Också gräset, jag tror att det är 'Undine', är stort och häftigt i år. Jag hoppas på massor av fina silvriga vippor som kan förgylla min höst och vinter. Men det är långt kvar till vintern än, eller hur!

Kommentarer

Populära inlägg