Ett stöd i livet


I förrgår när jag på eftermiddagen stod och målade på växthuset kom Oscar och sa 'Det står en bil i din häck'. Och mycket riktigt, i måbärshäcken jag satte förra året stod en stor silverfärgad bil. Det var en bekant till en av grannarna som hade haft problem med att backa upp sin nya bil till vägen och istället körde ner den på vår tomt.


 I går inspekterade jag skadorna, två avbrutna grenar och och ca 10 plantor som lutade in mot gräsmattan istället för upp mot himlen. En del gick bra att med lite lätt övertalning räta upp igen men några plantor behövde stöttas upp med stöttor. Jag hoppas att detta räcker för jag vill helst inte gräva upp dem nu när de rotat sig så bra.


För att tala om något roligare så har jag börjat skörda vitlöken. Det ser ut att bli en bra skörd men stora vitlökar. Några sitter fortfarande kvar i odlingslådorna men dessa ligger nu på tork så får vi se om jag flätar ihop dem sen.


Så till sist en bild på växthuset som det ser ut idag. Det har kommit upp brädor runt fönstren som döljer skarvarna och grunden är nu målad runt om. Nu återstår mest arbete inne växthuset men det ska nog snart vara gjort.

Kommentarer

Populära inlägg