Inte riktigt rätt

Bild från Garden Aquatica
Jag är på jakt efter efter ett nytt kärl att sätta en fontänpump i. Fontänen är tänkt att stå nere i det skuggiga hörnet som ska bli mitt mini-woodland. Jag vill att det ska stå på en fot och vara ca 60-70 cm i diameter och för att pumpen ska få plats på ett snyggt sätt måste det vara minst 10 cm djupt. På Garden Aquatica i Haninge har de flera fina fågelbad som skulle ha kunnat fungera om de varit djupare. Det ovan skulle också kunna få ha en högre fot. Det nedan är högt nog men inte tillräckligt djupt eller stort.

Bild från Garden Aquatica
Planen nu är att försöka göra något själv i betong men jag vet inte vad jag ska använda som form. Oscar tycker att vår grill har en bra form men det känns dumt att offra den. Någon som har en gammal klotgrill modell större över?

Kommentarer

Populära inlägg