Mer träd åt folket



Ja, det var bara att konstatera att näverhäggen jag köpte i våras inte tänkte återhämta sig. Idag blev den uppgrävd och återlämnad till den handelsträdgård den kom från. Vilken tur att de har garanti på träd och buskar det är ju inte direkt gratis med träd i lite större storlek. Jag vill absolut har ett träd på den här platsen i trädgården så efter ett varv på trädavdelningen var ersättaren utvald. Jag la till 300 kr extra och fick då med mig det här exemplaret av näverhäggen 'Amber beauty' som är mellan 2,5 och 3 m högt. Bilden är inte så bra men ni kanske kan ana att det är ett träd där. Himlen var så otroligt vit och ljus, det var svårt att få en bra bild oavsett vilket håll jag försökte från.


Efter trädplanteringen kändes det som att det var dags att göra färdigt den sista putsningen inne i växthuset. Jag är väldigt nöjd med resultatet och när väggen väl torkat och blivit målad kan vi äntligen börja med golvet, den sista biten i detta stora pussel.

Kommentarer

Populära inlägg