Det svarta guldet


Vädret i helgen har väl inte varit det allra bästa men det har i allafall inte regnat hela tiden. Igår tog jag en lång promenad bort till Norrby Trädgård och köpte årets första penséer. Det blev minipenséer i vinrött och i ljust crèmegula som nu står och pryder altanen.


Självklart fick jag med mig lite mer än jag tänkt mig från trädgårdsaffären. Den här gången blev det två pioner, fyllda vita med gul mitt, med namnet Charles White. De ska få stå på baksidan vid staketet. Det var inte helt och hållet ett impulsköp för jag hade planerat att sätta fler pioner på baksidan av trädgården. Förutom denna lilla utflykt har jag ägnat större delen av helgen åt att lägga ut kogödsel i rabatter och runt alla häckar. Förra söndagen var vi iväg och köpte 10 säckar kogödsel och nu har jag bara en säck kvar. Den räcker nog till rosenrundeln men sen behövs mer att lägga i den rabatt som jag tänkte börja gräva nu i veckan. Jag måste försöka få igång en kompost så att jag kan göra en del av gödseln själv.

Kommentarer

Populära inlägg