I solskenet


Jag och Frasse tar ofta en tur runt i trädgården när jag kommer hem från jobbet för att se om det hänt nått nytt där ute. Idag sken faktiskt solen på oss när vi gick vår vända. Eftersom det varit så kallt de senaste dagarna har mycket stannat upp men en del växter kämpar på. Rabarbern ser lovande ut, den blir nog stor och fin i år.


Även vitlöken har tittat upp och jag tror att alla klyftor tagit sig. Det mesta av det som kommer upp i rabatterna har jag koll på, jag vet vad jag planterat och var. Men då och då stannar jag upp och tittar på några blad eller pinnar som sticker upp och funderar över vad det är jag tittar på. Har jag planterat det där? Vad är det och varför har jag satt det just där? Ogräs kanske? Det brukar ju visa sig så småningom om det är något som ska rensas bort.

Kommentarer

  1. Va långt rabarbern kommit! Härligt.

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ha händerna i fickorna ibland, och inte rensa bort av misstag något som man inte minns.Jag känner igen mig alltför väl:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg