Helt slut


Det här är den enda blid jag orkat ta idag. Jag är helt slut efter dagens grävande. Nu är all gräsmatta borta och en hel del stenar uppgrävda och de flesta också bortforslade. Det är några stora stenar kvar att ta upp ur jorden men det behöver jag hjälp av Oscar med. Sen har jag inte grävt igenom riktigt hela rabatten så det kommer säkert dyka upp en hel del fler stenar. Nu behövs några säckar kogödsel och kanske lite torv eftersom det är väldigt mycket sand i jorden. Idag var jag iväg och hämtade växter jag beställt från Odla så nu står det en massa växter och bara väntar på att få flytta till den nya rabatten. Imorgon är en vanlig arbetsdag för mig men på tisdag fortsätter arbetet.

(Visst är grannens gröna kompostbehållare snygg där bakom staketet. Förhoppningsvis växer buskarna snart upp ordentligt och döljer det hela.)

Kommentarer

Populära inlägg