Snöstorm och trädgårdsmässa


Snöstorm och strömlöst var det som mötte mig i morse när jag gick upp. Blöt tung snö gjorde att det såg mer ut som januari än april. Jag skyller det hela på grannen, om ni tittar noga kan ni se att de har en jultomte kvar ute på sin altan.


Frukost och lunch fick tillagas på vedspisen i köket. Vilken tur att vi fick ordning på skorstenen i somras annars hade det varit ganska mycket jobbigare att vara utan ström, vi är väldigt beroende av fungerande el märker man när sånt här händer. Nu är strömmen tillbaka som tur är men 8 timmar tog det innan Vattenfall fick ordning på det hela. Hur som helst är det skönt att allt fungerar som man är van vid, det blir väldigt snabbt tråkigt att sitta hemma ensam och dunderförkyld utan varken tv, dator eller radio. Måste skaffa en batteridriven radio.


I går var jag iväg ett par timmar på trädgårdsmässan i Älvsjö. Mässan i sig och antalet intressanta utställare blir sämre för varje år tycker jag, i år gick jag framför allt dit för att träffa folk. Två bloggträffar blev det, superkul att träffa andra samma stora intresse för trädgård. Jag träffade en del bloggare som jag även träffade i Kista på Rum och trädgård men många var nya bekantskaper som tagit sig till Stockholm från hela Sverige. Jättekul att få ansikten på de som skriver bloggarna jag läser och även att få tips på bloggar jag inte läst förut. 

Visst gick jag runt lite bland utställarna också och bilden ovan visar årets inköp. Det blev ett par nya byxor från GardenGirl, en ogrärrensare, sättpotatis, Cherie blev det i år, och (inte med på bilden) ett gäng pinnar och hängen med Rå-väck för att mota bort oinbjudna fyrbenta gäster. 

Nej, nu väntar varmt te, näsdukar och nässpray.

Kommentarer

  1. Den där snön som ni fick var ju onödig... du är inte ensam om att tycka att mässan tappat stinget. Hm, det behövs nog något nytt i tänket om folk ska vilja komma...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det underligt. Trädgårdsintresset tycks ju bara bli större och större så det är rätt konstigt att en stor trädgårdsmässa som denna inte blir bättre och bättre. Det behövs kanske nytt blod i den organisationen.

      Radera
  2. Kul och ses även om det bara var en snabbis.
    Bra köpt du gjorde. Älskar de byxorna de är super bra.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft riktigt trevligt på mässan.

    Jag känner igen en del.
    Din blogg är helt ny för mig. Nu skall jag kika vidare hos dig.

    Riktigt bra köp har du gjort .

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Kul att ses irl, fin blogg har du också här ska jag nog titta in emellanåt;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg