Tredje gången gilt?


Det är tydligen svårt att vara magnolia i min trädgård. De två jag provat hittills har levt ett hårt liv och båda är nu mindre än när jag köpte dem. Den första var en buskmagnolia som ganska snart efter panteringen blev sönderstångad av rådjuren. Den lever fortfarande men har fått flytta på sig och är nu ca 15 cm hög, den var drygt 100 cm vid inköp.


Den andra, 'Leonard Messel', köpte jag hösten för 2 år sedan och så här såg det ut i veckan när jag tittade till den. Någonting, väder och vind eller djur, har fått den att dela sig i två delar och det är själva huvudstammen som gått av. Nu har även denna magnolia fått flytta på sig och bor nu i närheten av den lilla buskmagnolian. Idag gjorde jag ett nytt besök på Norrby trädgård för inköp av magnolia nr 3 och nu tänkte jag att jag skulle prova en av de så kallade flickmagnoliorna så med hem följde 'Susan' som blommar med rosa blommor.


Mina nya kompisar för dagen har varit de här två duvorna som suttit och solat i timmar i ena äppelträdet. Förutom utflykten till Norrby trädgård har jag fortsatt med den nya rabatten nu när vädret äntligen varit soligt och varmt. Jag har grävt upp alla kryddväxter, delat en del och slängt en del, timjanen hade dött. Jag har också fått bort ganska mycket mer gräsmatta även om det är en del kvar. Arbetet fortsätter i morgon.

Kommentarer

  1. Hu så trist men skam den som ger sig.
    Magnolia kan man inte var utan.
    Hoppas det ordnar sig och som sagt 3:e gången gilt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hu så trist men skam den som ger sig.
    Magnolia kan man inte var utan.
    Hoppas det ordnar sig och som sagt 3:e gången gilt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg