Rosklipp


Idag har det nästan varit sol och smått däst efter gårdagens påskmåltid kändes det som en bra idé att ta sig ut en stund. Jag och katten tog en vända i trädgården, inte jättevarmt eftersom det blåser en del men ändå skönt att få lite syre i kroppen. När jag ändå var ute började jag klippa rosorna i rosrundeln, det ska ju göras nån gång. Nästan alla mina rosor har vansinnigt mycket taggar och man fastnar hela tiden någonstans och medan man försöker ta sig loss har man krokat fast sig på nåt annat ställe. Att klippa rosor tar mycket längre tid än det skulle behöva göra pga alla taggar. De flesta rosorna har klarat vintern bra men Renaissancerosen hade som vanligt fryst ner rätt ordentligt. Den brukar komma upp och blomma med 4-5 blommor under sommaren men den kommer nog aldrig bli nån större rosbuske i min trädgård. Jag hann med ca hälften av rosorna innan fingrarna var stelfrusna men det är ju bättre än inget.

Kommentarer

Populära inlägg