Mitt liv som grävmaskin



Så, då var det dags att börja bränna bort vinterfettet. Varje år startar jag olika projekt som innebär att jag måste gräva, och gräva rätt mycket. Förra året grävde jag bl a för två olika häckar, i det ena fallet behövde jag ju även gräva upp buskarna som skulle bli häcken. I år är det en stor och en lite mindre rabatt som ska grävas och idag har jag börjat med den större. Jag har mätt hit och dit, satt upp bambupinnar och lagt ut vattenslangen för att försöka få till rätt storlek och form och jag är riktigt nöjd med resultatet. Den blir lite svampformad med en större och rundare yta längst ut. Där har jag tänkt plantera ett träd och bakom på den rakare delen kommer det bli ett högt gräs och runt dessa massor av blommor som fjärilar, humlor och bin gillar. Det är tanken i allafall.


Förutom grävandet har jag också plockat fram potatisen för groddning nu när de spår lite bättre och varmare väder. I år blir det gourmetpotatisen Cherie. Jag har satt Amandine de senaste tre åren så det här blir en ny bekantskap.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg