Att göra när det regnar


Tråkigt med en regnig dag när man är ledig men det finns saker en trädgårdsnörd kan göra även regniga dagar. När regnet började falla på förmiddagen klädde jag upp mig  i min fina regnjacka, mina lila muckboots och gick ut med en säck hönsgödsel och gödslade gräsmattan. Jag passade på att dra upp lite ogräs också medan jag ändå var ute. Lite senare på eftermiddagen när regnet var på väg bort var det dags att ge sig ut igen, den här gången med sekatören, för att leta sniglar. Jag har inte så många i min trädgård i år men det var ändå ca 10 st som fick sätta livet till idag. Trots att det var tråkigt att det regnade var det välbehövlig både för mina växter och för mitt hem. Det är så svårt att motivera sig till att vara inne och städa och tvätta när solen skiner så idag fanns det en hel del att göra på den fronten. Hoppas på bättre väder i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg