Grönt och frodigt


Fördelen med allt regn som kommit senaste tiden är att det just nu är väldigt grönt och frodigt ute. Nu finns det utslagna blommor på alla pionerna. I den ena släntrabatten är det mest rosa färger, rosa pioner omgivna av vita och rosa stjärnflockor och vit stäppsalvia. Det blir ett lite rufsigt romantiskt intryck av det.


 I den andra slänten på framsidan är det mest vita blommor. Här är det pionen 'Festiva Maxima' som blommar just nu tillsamman med jättedaggkåpan. En riktigt bra kombination tycker jag. Senare kommer astillbe i vitt och rosa och ännu senare i sommar röd solhatt i vitt och vita höstanemoner.


 I rosrundeln på baksidan har den första rosen, 'Duchesse de Montebello', slagit ut. Knopparna på 'Constance Spry' ser också ut att slå ut vilken dag som helst. Det har varit väldigt mycket gröna larver på rosorna i år och eftersom jag har flera engångsblommade rosor i den här rabatten är jag här varje dag och plockar för att inte missa mer blomning än nödvändigt.

.
I den vita rabatten lyser de vita irisarna upp under gullregnet. De är verkligen häftigt stora, jag tror att de har de största blommorna av de irisar jag har.

Kommentarer

Populära inlägg