En hjälpande tass


Äntligen lite sol och värme, passande när man nu får en extra ledig dag mitt i veckan. Jag har varit utomhus hela dagen och har nu en fint röd näsa och panna eftersom jag glömde solskyddsfaktor idag. Vi har börjat måla växthuset inuti och jag har oljat in en del av fönstren som ska sättas i där. Jag har naturligtvis påtat en del i rabatterna också och fick fin hjälp av Frasse på flera sätt. Här är det ogräsrensning i rosrundeln.


Han har också hjälpt mig i den nya fjärilsrabatten. Jag missade ju märka upp vad som var kattmynta och vad som var stenkyndel när jag försådde tidigare i våras men Frasse hjälper mig med identifieringen nu. En del av de små plantor jag jag planterade ut för nån vecka sedan ser ut så här nu, inte mycket kvar faktiskt. Jag misstänker att det är kattmyntan som äts upp och stenkyndeln som lämnas ifred.


I övrigt växer det som det knakar i den här rabatten även om det ser lite tomt ut på den här bilden. Det är ju helt nyplanterat så det är en hel del bar jord ännu men snart börjar de första blommorna slå ut. Först ut är irisarna.

Kommentarer

Populära inlägg