Arbete med stenar


I hopp om att bli färdig med växthuset innan vintern kommer har jag idag börjat lägga golvet. Först markduk sedan sand som jämnades ut och kollades med vattenpass innan jag började lägga ut betongplattorna. Sanden har jag kunnat hämta hos en granne som har en jättestor hög med sand som han vill bli av med. Betongplattorna har jag samlat ihop runt om på tomten, tyvärr kommer de vi har inte riktigt räcka så det blir till att kolla på blocket, ser ibland att folk skänker bort dem. Nu när jag börjat känns det som att jag kommer bli färdig rätt snart bara jag har tillräckligt många plattor.


När jag ändå höll på med att flytta stenar hit och dit staplade jag ett gäng mindre markstenar och la en kantsten över och skapade den här lite temporära minibänken. Den här platsen ligger precis intill växthuset och här låg tidigare en hög med lättbetongstenar som Frasse och andra katter i området tyckte om att sitta på. Vi får se om de vill sitta på den här istället, den är i allafall lagom stor för ungefär en katt.

Kommentarer

Populära inlägg