Grävning pågår


Jaha, då har grävmaskinisten i mig vaknat igen. Den här gången är projektet att få till en bra yta framför växthuset. Det utgrävda området ska jämnas ut och därefter ska jag lägga ut markduk, det ska bli en mindre stenläggning framför dörren och sen grus på resterande yta. Jag tror att det varit köksträdgård här tidigare för jorden under gräsmattan jag grävde bort var just jord och inte sand och sten. Utgrävningen gick rätt fort men ett litet hinder i det här projektet dök naturligtvis upp. På ett ställe trodde jag att jag grävt fram berget men det visade sig vara en jätteklump med betong som någon dumpat just här där jag vill ha en jämn fin markyta. Den måste absolut tas bort på något sätt.

 Eftersom det var rätt fin jord jag grävde bort har jag gjort en fin liten jordhög på gräsmattan också. Man kan aldrig få för mycket jord. Någonstans kommer jag att behöva mer jord, det vet jag med säkerhet så det är dumt att göra sig av med den. Speciellt när den var var så här fin. Arbetet fortsätter i morgon om det fina vädret håller i sig.

Kommentarer

Populära inlägg