Höstkänsla


Det var en klar och hög luft som mötte mig i morse när jag klev ut genom dörren, absolut höstkänsla i den luften. I trädgården börjar det också bli höst och en del buskar håller på att ändra färg. Körsbärsbenveden är redan så här röd, kontrasten mot de vita blommorna på hortensian är slående.

Idag har jag också påbörjat en höstsyssla som jag gillar rätt mycket, nämligen att sätta vårlökar. I fredags hämtade jag ut den första beställningen av lökar för året som kom från Flora Linnea. I våras ångrade jag att jag inte hade satt fler vita narcisser  efter att ha sett trädgårdar med hav av narcisser i engelska trädgårdsprogram. Nu har jag börjat lite lätt med att sätta 25 st vita av sorten 'Mount hood' i ett lite s-format mönster nere vid humlesstören. Om detta faller väl ut blir det kanske fler nästa år.

Kommentarer

Populära inlägg